Program 22-02-2020

NORDVESTSJÆLLANDS B.F.
Holbæk, Odsherred og Nordvestsjællands Biavlerforeninger afholder det årlige heldagsmøde i Svebølle

Dato: 22. februar 2020
Tid: 9.00-16.30

Sted: FGU Nordvestsjællands afdeling i Svebølle, Saltoftevænge 4, 4470 Svebølle

Mødet holdes i den store bygning til venstre som du møder først på adressen.

Program:

Kl. 09.00: Morgenbord i FGU Nordvestsjællands kantine.

Kl. 09.30: Foredrag: Konsulent ved Danmarks Biavlerforening Ole Kilpinen vil fortælle om resultaterne af det netop afsluttede treårige Pollen-propolis-projekt. Endvidere vil han fortælle om DBF’s nye minilaboratorium og berøre emner som honningkvalitet og uønskede stoffer i honning.

Kl. 10.40: Kaffepause.

Kl. 11.00: Foredrag med Ole fortsat.

Kl. 12.00: Frokostpause. Der serveres en lækker frokostbuffet i skolens kantine. Hvis vejret er til det, viser vi gerne vores skolebigård frem i pausen.

Kl. 13.00: Søren Perby fra Gyrstinge Mølle på Midtsjælland, biavler siden 1984, kommer og fortæller om sin dronningeavl, som han har beskæftiget sig med i de seneste godt 20 år. Ved siden af sit fuldtidsarbejde driver Søren biavl med omkring 200 bifamilier. I sin dronningeavl har Søren ud over produktion af fredelige og højtydende bier især fokus på udvikling af varroaresistente bier.

Kl. 14.30: Kaffe og kage.

Kl. 15.00: Jens Juhl og Sølva Falgren, de lykkelige ejere af ”Slottet i Smørmosen”, en økologisk kolonihave i Gladsaxe, har i mange år arbejdet med biologisk mangfoldighed og vil fortælle om hvordan vi kan gøre vores haver mere bi- og insektvenlige.    Kl.

16.30: Afslutning.

Max Guldkjær fra Bibutikken i Herlev og Græsted har hele dagen udstilling af sit bimateriel. Han medbringer nogle særligt gode tilbud og giver desuden 10% på alle varer (undtagen bivoks). Du kan bestille varer til levering på dagen på hjemmesiden www.bibutikken.dk ved angivelse af NOH10 i Rabatkode-feltet og ordet ”Fællesmøde” i Besked-feltet.

Prisen for tre foredrag, morgenkaffe, frokostbuffet og eftermiddagskaffe er kr. 250, og tilmelding sker ved indbetaling af beløbet til MobilePay nr. 28040 eller til Nordvestsjællands Biavlerforenings bankkonto, reg.nr. 0537 – kontonr. 0000178489 mærket ”Fællesmøde” senest tirsdag den 18. februar.

Henvendelse ved eventuelle spørgsmål til Suzanne på e-mail mailto:suzanne@barry.dk eller tlf.nr. 26 12 42 60.

Alle er velkomne.

På foreningernes vegne, Suzanne Barry